Навіщо і для чого інтернет-магазин видає чек

Одним з найчастіших питань які ми отримуємо від наших покуппців є “що це” коли відправляємо в месенджер або на пошту чек з надписом “фіскальний чек”
Дорогі друзі, коли ви отримуєте в АТБ чи Варус чи іншому, будь-якому офлайн-магазині чек, питань ніколи  не виникає, це норма, це звичка і т.д. Онлайн-магазин це теж магазин, і якщо він працює офіційно – теж зобов’язаний видавати чеки. Тому той документ, що ми вам прислали в месенджер або на пошту з надписом “фіскальний чек” – це і є саме фіскальний чек.
Що таке чек? Простою мовою – це підтвердження того, що ви придбали даний товар за вказану суму у конкретного продавця. Ви можете не брати чек в магазині, ви можете видалити повідомлення з чеком в месенджері чи на пошті, вас ніхто не змушує  роздруковувати його чи зберігати тривалий час. Чек в інтернет-магазині це точно такий же, абсолютно такий же чек з тими ж правовими наслідками як і в будь-якому магазині.
Взагалі чек може бути або товарний (досить довільної форми, з рукописно зазначенимии назвою товару, сумою і даними продавця, такі зазвичай видаються на ринках або в магазинах з невеликим фінансовим  оборотом)  або фіскальний, тобто такий що має зазначену законодавством  форму і реквізити («Положення про форму та зміст розрахункових документів», затверджено наказом Мінфіну України від 21.01.2016 № 13) і проведений через касовий апарат.
Фіскальний чек обов’язково  містить наступну інформацію:

  • номер касового апарату, виданий податковою при постановці його на облік;
  • число і час проведення операції. Невірно вказані дані служать підставою для заборони роботи касового апарату до усунення неточності;
  • підсумкова сума покупки;
  • інформація про касира;
  • порядковий номер касової операції. Він служить для контролю з боку податкових служб.

Згідно із п. 2 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції (далі – фіскальний чек), створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний РРО (далі – ПРРО) QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Суб’єктом господарювання фіскальний чек за оплачені товари (послуги) через ПРРО надсилається покупцю такими способами: електронною поштою (E-mail), Viber, Telegram, WhatsApp, або SMS, при цьому на пристрої повинна бути встановлена відповідна програма.

Разом з тим, суб’єкт господарювання може пересвідчитись, що покупець отримав фіскальний чек надіславши на наданий покупцем абонентський номер (Viber, Telegram, WhatsApp) та/або адресу його електронної пошти повідомлення із вимогою зворотного інформування.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.